Usein Kysytyt Kysymykset
Klikkaamalla kysymystä näet vastauksen.
Palvelu
1. Mikä on Ohjelmointikoulutus.fi -palvelu ja miten se toimii?
Ohjelmointikoulutus.fi -palvelu on Skillege Oy:n toteuttama ohjelmoinnin verkko-opiskelupalvelu. Sen avulla voi omalla tietokoneella opiskella ohjelmointia. Opiskelu tapahtuu tietokoneen internet-selaimen avulla.
2. Kenelle palvelu on tarkoitettu?
Palvelu on tarkoitettu kenelle tahansa, joka haluaa kehittää ohjelmointiosaamistaan. Ohjelmointia voi opiskella omaksi harrastukseksi tai kehittääkseen omaa osaamistaan työ-/kouluelämää ajatellen. Asiakkaissamme on paljon opiskelijoita, työttömiä sekä muita yksityisiä ihmisiä. Palvelumme sopii hyvin myös yrityksille ja oppilaitoksille.
3. Mikä Skillege Oy on?
Skillege Oy on kajaanilainen vuonna 2010 perustettu yritys, jonka pääasiallinen yritystoiminta on Ohjelmointikoulutus.fi -palvelun ylläpito ja kehittäminen.
4. En ole koskaan ohjelmoinut, voinko suorittaa kurssejanne?
Kurssimme sopivat myös vasta-alkajille. Kannattaa kuitenkin opetella tietokoneen peruskäyttötaidot ennen ohjelmointiharrastuksen aloittamista, jotta itse ohjelmoinnin opetteluun voi keskittyä täysillä. Jos et ole ennen ohjelmoinut, kannattaa Kysy Asiantuntijalta -palveluamme käyttää opiskelun ohessa. Näin voimme parhaiten auttaa sinua ongelmatilanteissa.
Rekisteröityminen ja kirjautuminen
1. Miten voin rekisteröityä?
Rekisteröityminen tapahtuu etusivun Rekisteröidy-painikkeesta. Rekisteröitymisen yhteydessä annettavia pakollisia tietoja ovat käyttäjätunnus, nimi, osoite ja sähköpostiosoite, joka pitää kirjoittaa kahdesti, jotta kirjoitusvirheiltä vältyttäisiin. Salasana järjestelmään lähetetään sähköpostiisi, jonka jälkeen voit kirjautua.
2. Miten voi kirjautua?
Kirjautuminen tapahtuu etusivun Kirjautuminen-painikkeesta. Ensimmäistä kertaan kirjauduttuessa pitää käyttää sähköpostiin tullutta salasanaa. Salasana pitää vaihtaa kirjautumisen jälkeen uuteen.
3. Olen unohtanut käyttäjätunnuksen/salasanan. Mitä teen?
Jos olet unohtanut käyttäjätunnuksen tai salasanan, voit tilata ne "Olen unohtanut salasanan" -painikkeesta. Sinun pitää syöttää sama sähköpostiosoite, jonka annoit rekisteröitymisen yhteydessä. Käyttäjätunnuksesi ja uusi salasana lähetetään sähköpostiisi. Salasana pitää vaihtaa uuteen kirjautumisen yhteydessä.
Kurssien tilaaminen
1. Miten voin tilata kursseja?
Kursseja voit tilata sen jälkeen, kun olet rekisteröitynyt. Kaikkiin tilauksiin sisältyy kaikki kurssimme. Tilauksien erot ovat ainoastaan hinnassa, ei sisällössä.
2. Minkälaisia tilausvaihtoehtoja on?
Voit ostaa joko toistaiseksi voimassa olevan tilauksen tai jonkin määräaikaistilauksistamme. Määräaikaistilausten pituus vaihtelee 3-12 kuukauden välillä. Mitä pidempi määräaikaistilaus on, sitä halvempi kuukausihinta on. Opiskelijoille, työttömille ja eläkeläisille on olemassa alennuksia.
3. Kauanko kursseilla on suoritusaikaa?
Kursseilla on suoritusaikaa tilauksen voimassaoloajan. Suoritustietosi säilytetään 12 kk ajan, minkä jälkeen ne poistetaan, jos tilausta ei ole sinä aikana uusittu. Syy tietojen poistolle on yksityisyyden suoja.
4. Minkälaisia maksuvaihtoehtoja on?
Tilaus maksetaan laskulla. Lasku lähetetään 30 päivän välein tai tilausta muutettaessa. Lasku lähetetään aina laskutusjakson jälkeen. Eli ensimmäisen laskusi saat vasta 30 päivän päästä tilauksen alkamisesta.
5. Saako laskun sähköisenä/paperisena?
Lasku lähetetään aina ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen pdf-muodossa. Voit sen lisäksi tilata myös paperisen laskun, jonka laskutuslisä on 2€/kk. Toistaiseksi e-lasku tai netposti eivät ole mahdollisia. Niiden käyttöönottoa tutkitaan.
6. Miten peruutan tilaukseni?
Tilaus on helppo perua palvelun kautta. Tilaus on ehtojen mukaisesti aina voimassa joko menossa olevan laskutusjakson (30 pv) päättymiseen saakka tai määräaikaisen tilauksen päättymiseen saakka. Kun tilaus perutaan, loppuu se laskutusjakson/tilausjakson jälkeen automaattisesti.
7. Voinko muuttaa tilaustani?
Tilausta voi muuttaa riippuen siitä, mikä on nykyinen tilauksesi. Toistaiseksi voimassa olevan tilauksen voi aina muuttaa halvemmaksi määräaikaistilaukseksi. Määräaikaistilausta ei voi muuttaa lyhyemmäksi tilaukseksi, mutta voit tilata uudestaan saman mittaisen tilauksen kuin, mikä sinulla on voimassa. Voit myös aina tilata pidemmän määräaikaistilauksen. Minkä tahansa tilauksen voi muuttaa opiskelijatilaukseksi tai työttömien tilaukseksi, jolloin mahdollinen määräaikaisuus poistuu. Tällöin kuitenkin pitää todistaa alennusoikeus.
Kurssien suorittaminen
1. Mitä tarvitsen kurssien suorittamiseen?
Kurssien suorittamiseen tarvitset nykyaikaisen tietokoneen, jossa on internet-selain. Selain on hyvä päivittää uusimpaan versioon, mikä on suositeltavaa muutenkin. Sen lisäksi selaimessa pitää olla Flash-tuki.
2. Mitä selaimia tuette?
Tuemme kaikkien uusimpien selaimien uusimpia päivitysversioita. Selain kannattaa päivittää säännöllisin väliajoin, jotta ongelmilta välttyisi.
3. Mitä tietokoneita/käyttöjärjestelmiä tuette?
Tuemme kaikkia yleisimpiä käyttöjärjestelmiä (Windows, Linux, Mac), mutta Windows on toistaiseksi ainoa, johon on olemassa editorien asennusohjeet ja joka tukee kaikkia palvelussa olevia ominaisuuksia, kuten koodinlatausavustajaa. Autamme kyllä myös Linux- ja Macintosh-käyttäjiä editorien asennuksessa ja käyttämisessä.
4. Tarvitsenko jonkin ohjelman, jolla omia ohjelmia voi kirjoittaa?
Kursseilla käytetään joko Netbeans- tai Qt Creator -editoria. Molemmat editorit ovat ilmaisia. Editorien asennus- ja peruskäyttöohjeet kuuluvat jokaiseen kurssiin.
5. Teettekö kurssia aiheesta x tai moduulia aiheesta y?
Otamme mielellämme vastaan ehdotuksia uusiksi kursseiksi ja moduuleiksi. Pyrimme toteuttamaan kaikki toiveet ja toteutusjärjestys riippuu suurimmaksi osaksi siitä, mitä kursseja/moduuleja on toivottu eniten.
6. Löysin virheen moduulista/palvelusta, mihin voin ilmoittaa siitä?
Pyrimme aina toteuttamaan kurssimme mahdollisimman laadukkaasti. Jos löydät virheen, kannattaa se ilmoittaa asiakaspalveluumme, jotta voimme korjata sen.
7. Mikä on Kysy Asiantuntijalta -palvelu?
Kysy Asiantuntijalta -palvelun avulla voit kysyä mitä tahansa ohjelmointiin tai palveluumme liittyvää asiaa. Vastauksen saat antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Arkisin pyrimme vastaamaan 24 tunnin kuluessa ja viikonloppuisin ja pyhäpäivinä 48 tunnin kuluessa. Yleensä vastauksen saa kuitenkin jo saman päivän aikana niin arkisin kuin viikonloppuisinkin. Asiantuntijamme päivystävät myös viikonloppuisin, jotta palvelu olisi paras mahdollinen.
Alennusryhmät
1. Olen opiskelija, voinko saada alennusta?
Opiskelijat saavat toistaiseksi voimassa olevan tilauksen puoleen hintaan eli 9,90€/kk. Opiskelupaikaksi kelpaa mikä tahansa oppilaitos. Opiskelijan pitää todistaa olevansa opiskelija antamalla oppilaitoksen nimi ja opiskelijanumero oston yhteydessä tai lähettämällä todistus opiskelusta asiakaspalveluumme.
2. Olen työtön, voinko saada alennusta?
Työttömät saavat toistaiseksi voimassa olevan tilauksen puoleen hintaan eli 9,90€/kk. Henkilön pitää antaa henkilötunnus oston yhteydessä tai lähettää todistus työttömyydestä asiakaspalveluumme.
Alennuskoodit
1. Minulla on alennuskoodi, miten käytän sen?
Tällä hetkellä alennuskoodit eivät ole vielä toiminnassa. Mikäli olet saanut aiemmin alennuskoodin, ole yhteydessä asiakaspalveluumme, niin voimme asettaa alennuskoodin mukaisen alennuksen käsin.
Ongelmatilanteet
1. Palvelussa on virhe enkä saa sitä toimimaan, mitä teen?
Jos palvelusta löytyy jokin virhe, minkä vuoksi et saa sitä toimimaan, kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse tai puhelimitse 0440351112.
2. Moduulilista ei toimi, mitä teen?
Yleensä moduulilistan toimimattomuus johtuu vanhasta internet-selaimesta. Selain kannattaa päivittää uusimpaan versioon. Se on tietoturvasyistäkin suositeltavaa.
Yritykset ja oppilaitokset
1. Tarjoatteko palveluanne myös yrityksille ja oppilaitoksille?
Kyllä. Palvelumme sopii hyvin myös yrityksille, jotka haluavat parantaa työntekijöidensä tietotaitoa sekä oppilaitoksille, jotka haluavat tarjota oppilaille monipuolista ohjelmointiopetusta.
2. Miten voimme kokeilla palveluanne?
Yritykset ja oppilaitokset voivat tilata kokeilutunnukset palveluumme asiakaspalvelustamme.
3. Meillä olisi tarvetta kurssille X, jota valikoimassanne ei ole.
Jos tarvittavaa kurssia ei ole palvelussa valmiina, on se mahdollista tehdä yhteistyössä. Yritykset ja oppilaitokset saavat oman kurssitietokantansa, jolloin kurssien sisällön yksilöllinen muuttaminen tai uusien kurssien luominen on mahdollista.
4. Olemme kiinnostuneita pelkästään opiskelujärjestelmästänne ja haluaisimme tehdä kurssien sisällön itse.
Myös pelkän opiskelujärjestelmän lisensointi on mahdollista. Tällöin järjestelmän tuki tulee Skillege Oy:ltä, mutta asiakas huolehtii itse kurssien sisällön laatimisesta järjestelmään.